Dostávajte
informácie z nášho webu
prostredníctvom e-mailov
MŠ ponúka UMENIE ako aktivity, cez ktoré dieťa poznáva svet prirodzeným spôsobom, nachádza v ňom svoje miesto, prežíva a postupne si uvedomuje svoje vzťahy k druhým ľuďom a osvojuje si kultúru svojich predkov
zdôvodnenie:
voči deťom – umenie vytvára slobodný priestor pre uvedomenie si vlastnej identity, učí hodnotám, je špecifickým druhom komunikácie, ponúka možnosť kooperovať, rozvíja kritické myslenie a tvorivosť, presadzuje rozmanité pohľady na problém, je prostriedkom socializácie a kultúrneho vedomia, ponúka experimentovanie a prácu so svojou emocionalitou, vedie k poznávaniu vlastnej regionálnej kultúry
voči pedagogickým pracovníkom - silná stránka pedagogického kolektívu – umelecká „vybavenosť“, možnosť tvorivej sebarealizácie, prezentácia MŠ
voči MŠ – výhodná lokalizácia, dostupnosť – galéria, DK, múzeum, knižnica, vybavenie interiéru MŠ
MAKOVIČKA | zvyšovať úctu k tradičnej ľudovej kultúre, aktívne participovať na prehliadke a prezentovať svoje vystúpenie (školská prehliadka, mesiac marec) | |
POTVORKA | prostredníctvom dramatických umeleckých aktivít poznávať, porozumieť a chápať odlišnosti medzi deťmi vo svojom okolí (regionálna prehliadka, mesiac apríl, KS DK LM) | |
SPIEVANKY | rozvíjať netradičný vokálny a rytmicko-pohybový prejav detí, aktívne prezentovať svoje vystúpenie (školská prehliadka, mesiac november )
| |
FILMOVÁ ŠKOLA | aktívne vnímať kreslené rozprávky ako prostriedok netradičnej animácie, inšpirovať sa zrakovou a sluchovou skúsenosťou (školská aktivita, 4x počas šk. roka) |
cieľ: podporovať kooperáciu, komunikáciu, kritické myslenie a individuálne sebavyjadrovanie
cieľ: podporovať kultúrne vedomie detí ich aktívnym vnímaním kultúrnych vystúpení, divadiel a koncertov
cieľ: podporovať možnosti expresívneho tvorivého vyjadrovania detí i pedagógov
Po | Ut | St | Št | Pia | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
31
1
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |